STOWARZYSZENIE NAUCZYCIELI

JĘZYKA FRANCUSKIEGO W POLSCE

Siedziba: Al. Niepodległości 22, 02-653 Warszawa
Adres do korespondencji: ul. Dworcowa 80, 85-010 Bydgoszcz
tel/fax: (52) 322 16 61; tel. kontaktowy: 0 603 116 023

Numer konta: BZ WBK S.A. I O/Bydgoszcz 21109072 0000 000103722521

ogłasza konkurs
SAVOIR PROMOUVOIR ©

realizowany w ramach projektu „Why not français?” ©

 

Tytuł projektu
''Why not français ?''
obrazuje sytuację
języka francuskiego
w Polsce.
Pośród młodych ludzi
uczących się
zaledwie 4 %
uczy się
j. francuskiego.
Zatem francuski
znajduje się na
4 pozycji nauczanych
języków obcych
– za angielskim,
niemieckim i rosyjskim.
Lansując pojekt
''Why not français ?''
pragniemy polepszyć
sytuację języka
francuskiego na
naszym „rynku
szkolnym”.

Na zdjęciu:
Pani Małgorzata
Piotrowska-Skrzypek
prezes PROF-EUROPE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Język francuski jest oficjalnym językiem 27 krajów na 5 kontynentach i jest to drugi najczęściej używany język w krajach Unii Europejskiej. 600 mln ludzi należy do Międzynarodowej Organizacji Frankofonii zrzeszającej 63 państwa promujące język francuski; Polska jest w niej krajem-obserwatorem.

W Polsce promocją języka francuskiego oraz wiedzy o Francji i frankofonii na wszystkich poziomach nauczania zajmuje się Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Francuskiego PROF-EUROPE. Współdziała ono z Ambasadą Francji w Warszawie oraz innymi instytucjami i organizacjami zajmującymi się propagowaniem i krzewieniem kultury i języka obszaru krajów francuskojęzycznych.

Czasopismo Le français dans le monde jest organem Międzynarodowej Federacji Nauczycieli Języka francuskiego (FIPF), której członkiem jest PROF-EUROPE. Adresowane jest do nauczycieli języka francuskiego wszystkich poziomów na całym świecie. Pomaga też studentom – przyszłym nauczycielom języka francuskiego, w dotarciu do najnowszych osiągnięć z dziedziny dydaktyki nauczania języka francuskiego jako obcego.

Konkurs SAVOIR PROMOUVOIR adresowany jest do Słuchaczy NKJO oraz studentów wyższych uczelni oraz uczniów szkół średnich , publicznych i niepublicznych na terenie całego kraju, studiujących język francuski / uczących się języka francuskiego jako obcego.

Zadanie konkursowe polega na stworzeniu projektu dokumentu promocyjnego bądź kampanii reklamowej promujących uczenie się / nauczanie języka francuskiego jako obcego, Stowarzyszenie PROF-EUROPE oraz czasopismo Le français dans le monde .

Przydatne adresy :

Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Francuskiego w Polsce PROF-EUROPE:
www.ceco-fipf.org lub
www.ceco-fipf.org/version 2

Fédération Internationale des Professeurs de Français (FIPF):
www.fipf.org

Le français dans le monde :
www.fdlm.org

Organisation Internationale de la Francophonie (OIF):
http://agence.francophonie.org/agence/francophonie.cfm

I. ORGANIZATORZY KONKURSU

- PROF-EUROPE – Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Francuskiego w Polsce – Zarząd Główny.

- PROF-EUROPE – Oddziały Terenowe na terenie Polski.

II. CELE KONKURSU:

- Promocja języka francuskiego oraz kultury krajów francuskojęzycznych.

- Propagowanie wiedzy o celach statutowych i działalności Stowarzyszenia PROF-EUROPE w Polsce i na arenie międzynarodowej.

- Rozpowszechnienie lektury i prenumeraty czasopisma Le français dans le monde , zarówno w wersji drukowanej jak i elektronicznej.

- Kształcenie umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych, pozyskiwania oraz zapisu danych na wszelkich dostępnych nośnikach informacji: drukowanych (foldery, broszury, etc.), elektronicznych (CD-ROM, strony internetowe, listy wysyłkowe, fora dyskusyjne), nośniki audio, nośniki video i inne.

- Propagowanie kształcenia interkulturowego oraz aktywizujących form pracy indywidualnej i zespołowej. Krzewienie tolerancji, eliminowanie uprzedzeń i stereotypów kulturowych oraz językowych.

- Przybliżenie studentom i słuchaczom pracy organizacji oraz instytucji związanych z propagowaniem i krzewieniem kultury i języka obszaru krajów frankofońskich.

- Zachęcenie studentów, słuchaczy oraz ich nauczycieli i wykładowców do współpracy ze Stowarzyszeniem PROF-EUROPE.

- Nabór nowych członków w szeregi Stowarzyszenia.

III. WARUNKI KONKURSU, ZADANIE KONKURSOWE:

- Konkurs adresowany jest do słuchaczy NKJO oraz studentów wyższych uczelni oraz uczniów szkół średnich, publicznych i niepublicznych na terenie kraju, studiujących język francuski / uczących się języka francuskiego jako obcego.

- Zadanie konkursowe polega na stworzeniu projektu dokumentu promocyjnego bądź kampanii reklamowej promujących uczenie się / nauczanie języka francuskiego jako obcego, Stowarzyszenie PROF-EUROPE oraz czasopismo Le français dans le monde .

- Wymogi techniczne: wszelkie możliwe nośniki informacji, zarówno tradycyjne jak i elektroniczne.

- Wymogi minimalne dotyczące treści projektu: promocja języka francuskiego, Stowarzyszenia oraz czasopisma Le français dans le monde; przygotowanie projektu w wersji: a) polskiej, b) francuskiej.

- Projekty (prace) muszą mieć formę umożliwiającą ich powielenie i szeroką dystrybucję.

- Nadesłane na konkurs projekty zawierać powinny:

- adres uczelni,
- imiona i nazwiska autorów (autora) pracy,
- imię i nazwisko nauczyciela opiekuna,
- rok studiów,
- oraz jasno precyzować kategorie, w których projekt staje do procedury konkursowej.

Niezbędne jest również określenie grupy docelowej , do której dokument opracowany w projekcie jest adresowany (uczniowie, studenci, rodzice, nauczyciele, decydenci polityki językowej, dyrektorzy szkół, szeroka publiczność, etc.).

- Ocenie podlegać będzie:
- ilość i aktualność zawartych informacji,
- innowacyjny charakter projektu,
- możliwości szybkiego i łatwego powielenia dokumentu / konkretnej realizacji kampanii reklamowej,
- atrakcyjność formy,
- szacowana skuteczność promocyjna i reklamowa.

- Dana jednostka przedstawić może dowolną ilość projektów, w dowolnych kategoriach.

- Prace należy przesyłać na adres do korespondencji Zarządu Głównego Stowarzyszenia:

PROF-EUROPE

ul. Dworcowa 80

85-010 Bydgoszcz

z dopiskiem: Konkurs „Savoir promouvoir”

- W wypadku projektów zamieszczonych w sieci komputerowej (Internet) i przeznaczonych do konsultacji on-line (strony internetowe, listy wysyłkowe, etc.) na adres Organizatorów nadesłać należy dokładny opis projektu wraz z zasadami jego funkcjonowania.

- Ostateczny termin składania prac konkursowych upływa z dniem 30 kwietnia 2006 roku (data stempla pocztowego).

IV. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU

- Nagrody zostaną przyznane w sześciu kategoriach.

Wg kryterium ilości zaangażowanych osób:

- projekty indywidualne;
- projekty zbiorowe.

Wg kryterium doboru metody:

- projekty wykorzystujące tradycyjne nośniki informacji (tekst drukowany, nagranie, film, etc.);
- projekty wykorzystujące nowoczesne technologie informacyjne.

Wg kryterium typu projektu:

- projekty dokumentów pojedynczych;
- projekty kampanii reklamowych (seria działań).
- Przyznanie nagród leży w gestii jury, a jego werdykt jest niepodważalny.

- W skład jury konkursu wchodzą:

Honorowa Prezes Stowarzyszenia: Janina Zielińska, członkowie Zarządu Głównego Stowarzyszenia oraz wskazany przez Zarząd Główny specjalista ds. reklamy i marketingu lub/oraz wydawca-grafik, specjalista w zakresie koncepcji i realizacji materiałów promocyjnych. Przewodniczącą jury jest Prezes Stowarzyszenia.

- Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w maju 2006 roku. Lista laureatów opublikowana zostanie na stronie internetowej Stowarzyszenia (www.ceco-fipf.org) a zwycięzcy otrzymają informację pisemną o wynikach konkursu.

- Nagrodą główną w konkursie jest wydanie nagrodzonych projektów pod nazwiskiem autorów oraz ich rozpowszechnienie pod auspicjami Stowarzyszenia.

- Wszyscy autorzy projektów otrzymają dyplomy uczestnictwa w konkursie a laureaci konkursu – dyplomy uznania.

- Projekty nadesłane na konkurs przechodzą na własność Stowarzyszenia.

- Po rozstrzygnięciu konkursu, w uzasadnionych przypadkach Zarząd Główny zastrzega sobie możliwość modyfikacji, uzupełniania, skracania i kompilacji otrzymanych projektów jak również ich wielokrotnego powielania bez dodatkowych konsultacji z autorem / autorami.

- Po rozstrzygnięciu konkursu Zarząd Główny nie zwraca prac biorących udział w procedurze konkursowej.

Zapraszamy do uczestnictwa

Kontakt:

Zarząd Główny PROF-EUROPE :
Małgorzata Piotrowska-Skrzypek, Prezes, Bydgoszcz: margot@cen.bydgoszcz.pl

Anna Koenig-Wiśniewska, Sekretarz, Bydgoszcz:
ankowi@interia.pl

Renata Klimek-Kowalska, Wiceprezes, Jastrzębie-Zdrój: kowalskark@poczta.onet.pl

Ewa Kalinowska, Wiceprezes, Warszawa:
e.kalinowska@ue.edu.pl

Urszula Paprocka-Piotrowska, Członek Zarządu, Lublin: paprocka@kul.lublin.pl

Oddziały terenowe PROF-EUROPE – kontakt do Prezesów Oddziałów:

Białystok: Katarzyna Rutkowska, kasiope.ja@simplusnet.pl

Bydgoszcz: Katarzyna Jędrzejczyk, kaj4@op.pl

Gdańsk: Grażyna Tarnowska, gtarnawska@wp.pl

Gliwice: Iwona Stasikowska, profgl@interia.pl

Jastrzębie-Zdrój: Ewa Figas, ewa.figas@op.pl

Koszalin: Katarzyna Sobańska-Horbowa, horbowa@wp.pl

Kraków: Małgorzata Nowakowska, m.nowakowska@ap.krakow.pl

Lublin: Richard Sorbet, richard-sorbet@o2.pl

Poznań: Maria Szozda, mariaszozda@interklasa.pl

Warszawa: Anna Grzegorowska, anna. grzegorowska@neostrada.pl

Zamość: Elżbieta Kurzępa, elakurzepa@wp.pl

Zielona Góra: Elżbieta Jastrzębska, elkajast@poczta.onet.pl